اخبار تکنولوژی دنیا

ترجمه مقالات به‌روز دنیا و تکنولوژی

اخبار تکنولوژی دنیا

ترجمه مقالات به‌روز دنیا و تکنولوژی

ترجمه مقالات به‌روز دنیا در حوزه تکنولوژی، پزشکی، شبکه‌های اجتماعی، دیجیتال مارکتینگ و ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جواع واتس اپ نهایتا برای کاربران زندگی می‌کنند. ویژگی جدید به چندین گروه واتس اپ اجازه می‌دهد تا تحت یک گروه والدین یا گروه بزرگ‌تر تشکیل شوند. این تمام چیزی است که شما باید در مورد جوامع بدانید، اینکه چگونه کار خواهد کرد و چگونه می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

 

ویژگی " جوامع واتس اپ" چیست؟

جوامع واتس اپ به مدیران اجازه می‌دهد تا گروه‌های متعددی را که تحت گروه والدین یا جامعه بزرگ‌تر مدیریت می‌کنند، دور هم جمع کنند. این امر امکانات جدیدی را برای مدیریت فراهم می‌کند، و چیزهایی مانند هماهنگی در مقیاس بزرگ را بسیار آسان‌تر، انعطاف‌پذیرتر و آسان‌تر می‌کند. زمانی که یک مدیر یک جامعه جدید ایجاد می‌کند، چندین گروه را می­توان در آن ایجاد کرد. کاربران می­توانند تا ۵۰ گروه را به علاوه یک گروه اعلان پیش فرض اضافه کنند که خود می تواند تا ۵۰۰۰ عضو داشته باشد. این جامعه اعلانات مرکزی را می­توان به وسیله مدیران برای ارسال اعلان‌های مهم در سراسر جامعه و تمام زیر گروه‌های فراگیر آن استفاده کرد که اکنون می‌تواند تا ۱۰۲۴ عضو را شامل شود.

مدیران همچنین می‌تواند نظرسنجی را در زیرگروه‌ها انجام دهد و تا ۳۲ نفر هم اکنون با لینک‌های تماس قابل اشتراک گذاری ممکن است. اعضا همچنین می‌توانند فایل‌هایی به اندازه حداکثر ۲ گیگابایت ارسال کنند. همچنین این امکان وجود دارد که کاربران یک گروه را ترک کنند و هنوز هم بخشی از جامعه بزرگ‌تر باشند، و آن‌ها هنوز اعلان‌های به اشتراک گذاشته شده در گروه اعلانات مرکزی را دریافت خواهند کرد.

واتس اپ بعدا گروه‌های بسته‌ای را برای جوامع اضافه خواهد کرد، و در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این ویژگی وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که این گروه‌ها، گروه‌هایی هستند که اعضای جامعه تنها قادر به پیوستن به تایید مدیران خواهند بود.

 

چگونه یک جامعه واتس اپ ایجاد کنیم؟

کاربرانی که به ویژگی گروه دسترسی دارند، خواهند دید که آن را جایگزین دکمه دوربین روی صفحه اصلی واتس اپ خود خواهند کرد. این زبانه کوچک در منتهی‌الیه سمت چپ خواهد بود. برای ایجاد یک جامعه جدید، کاربران می‌توانند به سمت منوی در  iOS و آیکون New Chat در اندروید بروند تا گزینه ایجاد یک گروه را پیدا کنند. سپس آن‌ها می‌توانند نام و شرح یک انجمن را وارد کنند و همچنین یک تصویر پروفایل اضافه کنند.

در داخل گروه، کاربران گزینه‌هایی را برای ایجاد گروه‌های جدید یا اضافه کردن گروه‌های موجود پیدا خواهند کرد. اگر شما یک مدیر هستید که در حال حاضر چندین گروه را اداره می‌کنید، می‌توانید تمام گروه‌های موجود را در اینجا اضافه کنید. اگر در حال ایجاد گروه‌های جدید هستید، می‌توانید آن‌ها را با اعضای مشابه با نحوه اضافه کردن اعضای جدید به یک گروه واتس اپ پر کنید. هر گروه همچنین می‌تواند نام، شرح و شمایل پروفایل خود را داشته باشد.

 

چه زمانی می‌توانید به جوامع واتس اپ دسترسی پیدا کنید؟

واتس اپ پیش از این اعلام کرده بود که این ویژگی در سطح جهانی گسترش‌یافته است، بنابراین باید در دسترس همه مناطق قرار گیرد. با این حال، واتس اپ همچنین اشاره کرد که این ویژگی در ماه‌های آینده به همه کاربران خواهد رسید، که نشان می‌دهد که این امر در مراحل انجام خواهد شد و ممکن است همه کاربران آن را در یک زمان دریافت نکنند. اگر یک به روز رسانی برای واتس اپ با ویژگی جوامع فهرست‌شده در تغییر را نمی‌بینید، باید منتظر این ویژگی باشید. اگر شما به روز رسانی را به دست آورید، در آخرین قسمت سمت چپ بر روی صفحه اصلی، زبانه دوربین جایگزین خواهد شد.

  • No Name
  • ۰
  • ۰

پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای، ناظران اطلاعات دروغ می‌گویند که آن‌ها نگران این هستند که آنچه که به عنوان یک تلاش تهاجمی توسط یوتیوب برای مقابله با اطلاعات نادرست در مورد پلتفرم متعلق به گوگل توصیف شده‌است نقاط کور را توسعه داده‌است. به طور خاص، آن‌ها نگران سرویس تیک تاک مانند یوتیوب هستند که ویدئوهای بسیار کوتاهی ارائه می‌دهد، و همچنین نگران ویدئوهای زبان اسپانیایی این پلتفرم هستند.

اما درک واضح وضعیت دشوار است، بیش از ده محقق در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفتند، زیرا آن‌ها دسترسی محدودی به داده‌ها دارند و از آنجا که بررسی ویدئوها کاری زمانبر است.

در حالی که فیس بوک و توییتر به دقت برای اطلاعات نادرست بررسی می‌شوند، یوتیوب با وجود تاثیر گسترده از پلت فرم ویدئویی، اغلب زیر رادار پرواز کرده‌است. به بیش از ۲ میلیارد نفر می‌رسد و دومین موتور جستجوی محبوب وب را در خود جای داده‌است.

یوتیوب ویدیوهایی را ممنوع کرد که مدعی تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ بودند، اما سیاست مشابهی برای میاندوره‌ای ایجاد نکرده است، حرکتی که باعث انتقاد برخی از ناظران شد.

ایووی چوئی، سخنگوی یوتیوب، گفت که این شرکت با برخی انتقادات در مورد کارش که با اطلاعات نادرست مبارزه می‌کند، مخالف است. چوئی در بیانیه‌ای گفت: " ما به شدت در سیاست‌ها و سیستم‌های خود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا مطمئن شویم که با موفقیت با اطلاعات نادرست مرتبط با انتخابات با یک رویکرد چند لایه مبارزه می‌کنیم."

یوتیوب گفت که تعدادی از ویدئوهایی که تایمز به دلیل نقض سیاست‌های خود در مورد اسپم و انسجام انتخابات به آن‌ها اشاره کرده بود را حذف کرده‌است و مشخص کرده‌است که محتوای دیگر سیاست‌های آن را نقض نکرده است. این شرکت همچنین گفت که از ماه آوریل تا ژوئن ۱۲۲۰۰۰ ویدئو که حاوی اطلاعات نادرست بودند را ضبط کرده‌است.

طبق گفته فردی آشنا با این موضوع که مجاز به بحث در مورد تصمیمات کارکنان نیست، یوتیوب ۱۵ میلیون دلار برای استخدام بیش از ۱۰۰ واسطه محتوای اضافی برای کمک به انتخابات میان‌دوره‌ای و انتخابات ریاست‌جمهوری در برزیل اختصاص داده‌است و این شرکت بیش از ۱۰،۰۰۰ واسطه در سراسر جهان دارد.

طبق تحقیق و تجزیه و تحلیل رسانه‌ها ماترز و اکولیس، یک موسسه غیرانتفاعی که بر جامعه لاتین تمرکز دارد، یوتیوب همچنین در تلاش است تا اطلاعات نادرست زبان اسپانیایی را کنترل کند.

جکوکو لیکونا، محققی در Equis، گفت که تقریبا نیمی از لاتین‌ها هر هفته برای اخبار به یوتیوب مراجعه می‌کنند، بیش از هر رسانه اجتماعی دیگری. او گفت که این بینندگان به اطلاعات نادرست و تبلیغات سیاسی یک جانبه بر روی پلت فرم دسترسی دارند و تاثیرگذاران آمریکای‌لاتین در کشورهایی از جمله مکزیک، کلمبیا و ونزوئلا وارد سیاست آمریکا می‌شوند.

  • No Name
  • ۰
  • ۰

تلگرام یک به روز رسانی جدید و بزرگ ایجاد کرده‌است که جدا از پیشرفت‌ها، ویژگی‌های جدیدی را نیز به ارمغان می‌آورد. آن موضوعات گروه‌های بزرگ را معرفی می‌کند، نام‌های کاربری قابل وصول را اضافه می‌کند که می‌تواند توسط بلاک چین تضمین شود و یا به صورت آنلاین مبادله و معامله شود. همچنین صوت به متن برای پیام‌های ویدئویی که نیاز به اشتراک ویژه دارند و اساسا هر پیام ویدئویی را به متن تبدیل می‌کنند، معرفی شده‌است. به روز رسانی برای کاربران تلگرام در هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است. در حالی که بسیاری از ویژگی‌های جدید برای هر دو سیستم‌عامل در دسترس خواهند بود، برخی ویژگی‌های خاص نیز برای هر پلتفرم ایجاد شده‌اند.

در میان به روز رسانی­های بزرگ‌تر، موضوعات در گروه‌هایی هستند که می‌توانند توسط مدیران گروه در تنظیمات گروه خود فعال شوند. اینها اساسا به عنوان روابط فردی در یک گروه عمل می‌کنند، بنابراین آن‌ها همچنین رسانه‌های مشترک و تنظیمات اطلاع‌رسانی خود را دارند. همه ویژگی‌های معمول موجود در گروه‌ها (‏مانند نظرسنجی، پیام‌های حلقه‌ای، و ربات‌ها)‏ نیز در موضوعات موجود خواهند بود. براساس گزارش تلگرام، ویژگی موضوعات جدید در حال حاضر تنها در گروه‌های بزرگ (‏با بیش از ۲۰۰ عضو)‏ در دسترس است و در اواخر سال جاری با مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف به گروه‌های کوچک‌تر تبدیل خواهد شد.

به روز رسانی جدید همچنین نام‌های کاربری قابل وصول را معرفی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا چندین نام کاربری قابل وصول را به هر حساب کاربری و چت های عمومی خود اختصاص دهند. نام‌های کاربری قابل وصول توسط شبکه بلاکچین TON تلگرام (‏که در اوایل سال جاری به صورت زنده رفت)‏ تضمین می‌شوند و می‌توانند با استفاده از یک پلتفرم جدید به نام Fragment، که برای آن ایجاد شده بود، خریداری یا به فروش برسند. نام کاربری قابل اشتراک می‌تواند کم‌تر از ۵ کاراکتر باشد و به کاربران اجازه می‌دهد تا نام کاربری منحصر به فردی ایجاد کنند. تلگرام ادعا می‌کند که یک کاربر کنترل کامل بر روی نام کاربری قابل وصول دارد و می‌تواند در صورت نیاز غیرفعال شود (‏آن‌ها را به صورت آنلاین نامرئی کند)‏، اما بدون از دست دادن نام.

قابلیت تبدیل صدا به متن مدتی است که در اختیار مشترکان ویژه تلگرام قرار گرفته و به آن ها اجازه می­دهد پیام­های صوتی را به متن تبدیل کنند. به روز رسانی جدید در حال حاضر به مشترکین اجازه می‌دهد تا پیام‌های ویدئویی را نیز به متن تبدیل کنند. مشترکین ویژه همچنین به ۱۲ بسته احساسی جدید دسترسی دارند که می‌توانند در پیام‌ها، عنوان‌ها و حتی در وضعیت استفاده شوند.

در میان سایر پیشرفت‌ها و به روز رسانی­ها، یک حالت شب دوباره طراحی‌شده برای iOS وجود دارد که طبق گفته تلگرام باعث می‌شود رنگ‌ها متعادل‌تر به نظر برسند و اثرات مات شدن بهتری را در هنگام پیمایش از طریق کیت‌ها شامل می‌شوند.

کاربران در اندروید اکنون می‌توانند متن را با تغییر اندازه متن در تنظیمات چت تغییر دهند، که اکنون باعث می‌شود اندازه تمام متن چت بزرگ‌تر یا کوچک‌تر به نظر برسد. به روز رسانی جدید همچنین ۴ احساس تعاملی جدید را به ارمغان می‌آورد که اساسا اثرات تمام صفحه نمایش را در یک چت یک به یک بازی می‌کنند.

  • No Name
  • ۰
  • ۰

خودروهای الکتریکی در طول سال گذشته به طور فزاینده‌ای در هند محبوب شده‌اند. به غیر از دو چرخ مصرف‌کننده محور و چهار چرخ که اخیرا راه‌اندازی شده‌اند، ما همچنین بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌های شهری را دیده‌ایم که در شهرهایی مانند بمبئی و دهلی به برق می‌روند. با این حال، در حالی که انقلاب الکتریکی ادامه دارد، بسیاری از مسائلی که مصرف کنندگان را از ورود به خودروهای الکتریکی یا EV ها باز می‌دارد، همچنان وجود دارند. یکی از این موارد، فقدان زیرساخت شارژ گسترده است که به طور بالقوه کاربران EV را از سفر طولانی‌تر به مناطق دور افتاده ناتوان می‌سازد. برای مقابله با این مسائل، برندها با خودروهای الکتریکی هیبریدی (‏HEV ها) ‏که مزایای هر دو موتور بنزینی و موتورهای الکتریکی را به هم می‌زنند، در حالی که هدف آن‌ها نفی معایب هر دو است.

در ویرایش امروز تک عمق، ما به این موضوع خواهیم پرداخت که این موتورهای هیبریدی دقیقا چطور کار می‌کنند، چطور با وسایل نقلیه الکتریکی معمولی و همچنین جزئیات دیگری که باید در مورد آن‌ها بدانید، تفاوت دارند اگر به خرید یکی از آن‌ها نگاه کنید.

 

وسایل نقلیه هیبریدی چه هستند؟

برای درک وسایل نقلیه هیبریدی و یا HEV ها، بیایید یک بازخورد سریع از نحوه کار وسایل نقلیه بنزینی و برقی داشته باشیم. خودروهای بنزینی بر روی موتورهای بنزینی کار می‌کنند و از احتراق برای به قدرت رساندن خودرو استفاده می‌کنند. در اینجا، سوختن کنترل‌شده سوخت در داخل خودرو، انرژی را به صورت گرما و حرکت آزاد می‌کند، که دومی از طریق مکانیزم پیچیده پیستون‌ها، شافت‌ها، چرخدندهها و محورها به چرخش چرخ‌ها تبدیل می‌شود.

از طرف دیگر، در یک ماشین الکتریکی، موتور وجود ندارد و هیچ چرخ‌دنده وجود ندارد. این نیرو از یک باتری قابل شارژ می‌آید و وسیله نقلیه با کمک یک موتور الکتریکی حرکت می‌کند. تمام انرژی موجود در اینجا انرژی الکتریکی است، که به این معنی است که بخش‌های متحرک زیادی وجود ندارند که به سرویس منظم نیاز داشته باشند. با این حال، خود باتری به تدریج توانایی خود را برای حفظ مقدار بار یک‌سان در طول زمان از دست می‌دهد. همچنین، دامنه اغلب EV های موجود در هند نیز محدود است. در وسایل نقلیه هیبریدی، انواع مختلفی از مکانیزم‌ها وجود دارند که ماشین‌های قدرت را تغذیه می‌کنند. دو مورد از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از: هیبرید سری و موازی.

 

خودروهای هیبریدی سری

همان طور که از نامش پیدا است، این ماشین‌ها از یک موتور الکتریکی متصل به یک موتور بنزینی به صورت سری استفاده می‌کنند. در چنین مکانیسم‌هایی، موتور احتراق هیچ تماسی با چرخ‌های خودرو به جز از طریق موتور الکتریکی ندارد. کار در اینجا متکی بر سوختن سوخت موتور بنزینی و ایجاد انرژی است، اما به جای ایجاد انرژی جنبشی و حرارتی، یک ژنراتور انرژی موتور بنزینی را به طور مستقیم به الکتریسیته تبدیل می‌کند، که به موتور الکتریکی قدرت می‌دهد و به اتومبیل قدرت می‌دهد.

بیشتر وسایل نقلیه هیبریدی سری، در حالی که بر یک موتور الکتریکی تکیه می‌کنند، نمی‌توانند به صورت خارجی مانند ماشین‌های الکتریکی معمولی شارژ شوند. آن‌ها باید تغذیه شوند، چرا که تنها موتور بنزینی می‌تواند انرژی تولید برق برای موتور الکتریکی را ایجاد کند.

این وسایل نقلیه برای مناطقی مانند هند عالی هستند، جایی که زیرساخت شارژ الکتریکی کمیاب باقی می‌ماند. کاربران هنوز هم به سوخت متکی هستند، اما در نهایت بازدهی بسیار بهتری خواهند داشت، چرا که انرژی الکتریکی تبدیل‌شده نسبت به احتراق که به طور مستقیم به وسیله نقلیه قدرت می‌بخشد، کارآمدتر است. علاوه بر این، مکانیسم‌هایی نیز برای شارژ موتور الکتریکی در هر زمان که ترمز می‌کنید وجود دارد که منجر به صرفه‌جویی بیشتر می‌شود.

 

ماشین‌های هیبریدی موازی

با خودروهای هیبریدی موازی، یک انتقال رایج در وسیله نقلیه وجود دارد که می‌تواند هم موتور الکتریکی و هم موتور سوخت را که هر دو به صورت موازی به هم متصل هستند، به سمت خود بکشد. چنین ماشین‌هایی می‌توانند کاملا خودکار، دستی، یا حتی CVT  (انتقال متغیر پیوسته) ‏براساس ساخت و حالتی که کاربر در آن رانندگی می‌کند، باشند.

در چنین مکانیزمی، موتور الکتریکی خودش تنها می‌تواند از ترمز احیا کننده شارژ شود، در حالی که سوختی که در ماشین قرار می‌دهید موتور را روشن خواهد کرد. از آنجا که موتور و محرک هر دو می‌توانند چرخ‌ها را روشن کنند، کاربران کنترل بیشتری برای زمانی دارند که می‌خواهند به طور موثر رانندگی کنند در مقابل زمانی که می‌خواهند پاسخگوتر رانندگی کنند، رانندگی ورزشی با هزینه بهره‌وری سوخت. در نتیجه، توان چرخ به روشن کردن بین موتور و محرک براساس شرایط رانندگی ادامه می‌دهد.

طرح‌های هیبریدی موازی توسط تعدادی از برندها مانند تویوتا، هیوندای، فورد، هوندا و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خودروهای هیبرید موازی سری

در حالی که ممکن است به اندازه معمول نباشند، اتومبیل‌هایی که هم یک سری و هم یک معماری ترکیبی موازی را در یک وسیله نقلیه اجرا می‌کنند نیز وجود دارند. این ماشین‌ها، مانند تویوتا پریوس، مزایای یک اتصال سری و یک اتصال ترکیبی را با هم ترکیب می‌کنند.

در حال حاضر چرخ‌ها می‌توانند هم با موتور الکتریکی و هم با موتور سوخت کار کنند، اما در حال حاضر تحویل قدرت در دستان کاربری است که می‌تواند انتخاب کند که خودرو را به طور کامل با موتور الکتریکی (‏سری) ‏یا موتور (‏موازی) ‏تغذیه کند. این کار از طریق یک سوئیچ قدرت انجام می‌شود که می‌تواند انتخاب کند که چرخ‌ها از کجا قدرت می‌گیرند.

 

کدام خودروهای هیبریدی در هند موجود هستند؟

با اینکه خودروهای هیبریدی زیادی برای انتخاب در هند وجود ندارد، اما خودروهایی مانند تویوتا و هوندا با خودروهایی مانند تویوتا شهری کروز هیردر و هوندا سیتی eHEV وارد این بخش شده‌اند. در همین حال، شما همچنین گزینه‌هایی از برندهایی مانند ماروتی سوزوکی، هکتور MG و گزینه‌های گران‌تر از برندهایی مانند لکسوس و پورشه دارید.

  • No Name