اخبار تکنولوژی دنیا

ترجمه مقالات به‌روز دنیا و تکنولوژی

اخبار تکنولوژی دنیا

ترجمه مقالات به‌روز دنیا و تکنولوژی

ترجمه مقالات به‌روز دنیا در حوزه تکنولوژی، پزشکی، شبکه‌های اجتماعی، دیجیتال مارکتینگ و ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

خودروهای الکتریکی در طول سال گذشته به طور فزاینده‌ای در هند محبوب شده‌اند. به غیر از دو چرخ مصرف‌کننده محور و چهار چرخ که اخیرا راه‌اندازی شده‌اند، ما همچنین بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌های شهری را دیده‌ایم که در شهرهایی مانند بمبئی و دهلی به برق می‌روند. با این حال، در حالی که انقلاب الکتریکی ادامه دارد، بسیاری از مسائلی که مصرف کنندگان را از ورود به خودروهای الکتریکی یا EV ها باز می‌دارد، همچنان وجود دارند. یکی از این موارد، فقدان زیرساخت شارژ گسترده است که به طور بالقوه کاربران EV را از سفر طولانی‌تر به مناطق دور افتاده ناتوان می‌سازد. برای مقابله با این مسائل، برندها با خودروهای الکتریکی هیبریدی (‏HEV ها) ‏که مزایای هر دو موتور بنزینی و موتورهای الکتریکی را به هم می‌زنند، در حالی که هدف آن‌ها نفی معایب هر دو است.

در ویرایش امروز تک عمق، ما به این موضوع خواهیم پرداخت که این موتورهای هیبریدی دقیقا چطور کار می‌کنند، چطور با وسایل نقلیه الکتریکی معمولی و همچنین جزئیات دیگری که باید در مورد آن‌ها بدانید، تفاوت دارند اگر به خرید یکی از آن‌ها نگاه کنید.

 

وسایل نقلیه هیبریدی چه هستند؟

برای درک وسایل نقلیه هیبریدی و یا HEV ها، بیایید یک بازخورد سریع از نحوه کار وسایل نقلیه بنزینی و برقی داشته باشیم. خودروهای بنزینی بر روی موتورهای بنزینی کار می‌کنند و از احتراق برای به قدرت رساندن خودرو استفاده می‌کنند. در اینجا، سوختن کنترل‌شده سوخت در داخل خودرو، انرژی را به صورت گرما و حرکت آزاد می‌کند، که دومی از طریق مکانیزم پیچیده پیستون‌ها، شافت‌ها، چرخدندهها و محورها به چرخش چرخ‌ها تبدیل می‌شود.

از طرف دیگر، در یک ماشین الکتریکی، موتور وجود ندارد و هیچ چرخ‌دنده وجود ندارد. این نیرو از یک باتری قابل شارژ می‌آید و وسیله نقلیه با کمک یک موتور الکتریکی حرکت می‌کند. تمام انرژی موجود در اینجا انرژی الکتریکی است، که به این معنی است که بخش‌های متحرک زیادی وجود ندارند که به سرویس منظم نیاز داشته باشند. با این حال، خود باتری به تدریج توانایی خود را برای حفظ مقدار بار یک‌سان در طول زمان از دست می‌دهد. همچنین، دامنه اغلب EV های موجود در هند نیز محدود است. در وسایل نقلیه هیبریدی، انواع مختلفی از مکانیزم‌ها وجود دارند که ماشین‌های قدرت را تغذیه می‌کنند. دو مورد از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از: هیبرید سری و موازی.

 

خودروهای هیبریدی سری

همان طور که از نامش پیدا است، این ماشین‌ها از یک موتور الکتریکی متصل به یک موتور بنزینی به صورت سری استفاده می‌کنند. در چنین مکانیسم‌هایی، موتور احتراق هیچ تماسی با چرخ‌های خودرو به جز از طریق موتور الکتریکی ندارد. کار در اینجا متکی بر سوختن سوخت موتور بنزینی و ایجاد انرژی است، اما به جای ایجاد انرژی جنبشی و حرارتی، یک ژنراتور انرژی موتور بنزینی را به طور مستقیم به الکتریسیته تبدیل می‌کند، که به موتور الکتریکی قدرت می‌دهد و به اتومبیل قدرت می‌دهد.

بیشتر وسایل نقلیه هیبریدی سری، در حالی که بر یک موتور الکتریکی تکیه می‌کنند، نمی‌توانند به صورت خارجی مانند ماشین‌های الکتریکی معمولی شارژ شوند. آن‌ها باید تغذیه شوند، چرا که تنها موتور بنزینی می‌تواند انرژی تولید برق برای موتور الکتریکی را ایجاد کند.

این وسایل نقلیه برای مناطقی مانند هند عالی هستند، جایی که زیرساخت شارژ الکتریکی کمیاب باقی می‌ماند. کاربران هنوز هم به سوخت متکی هستند، اما در نهایت بازدهی بسیار بهتری خواهند داشت، چرا که انرژی الکتریکی تبدیل‌شده نسبت به احتراق که به طور مستقیم به وسیله نقلیه قدرت می‌بخشد، کارآمدتر است. علاوه بر این، مکانیسم‌هایی نیز برای شارژ موتور الکتریکی در هر زمان که ترمز می‌کنید وجود دارد که منجر به صرفه‌جویی بیشتر می‌شود.

 

ماشین‌های هیبریدی موازی

با خودروهای هیبریدی موازی، یک انتقال رایج در وسیله نقلیه وجود دارد که می‌تواند هم موتور الکتریکی و هم موتور سوخت را که هر دو به صورت موازی به هم متصل هستند، به سمت خود بکشد. چنین ماشین‌هایی می‌توانند کاملا خودکار، دستی، یا حتی CVT  (انتقال متغیر پیوسته) ‏براساس ساخت و حالتی که کاربر در آن رانندگی می‌کند، باشند.

در چنین مکانیزمی، موتور الکتریکی خودش تنها می‌تواند از ترمز احیا کننده شارژ شود، در حالی که سوختی که در ماشین قرار می‌دهید موتور را روشن خواهد کرد. از آنجا که موتور و محرک هر دو می‌توانند چرخ‌ها را روشن کنند، کاربران کنترل بیشتری برای زمانی دارند که می‌خواهند به طور موثر رانندگی کنند در مقابل زمانی که می‌خواهند پاسخگوتر رانندگی کنند، رانندگی ورزشی با هزینه بهره‌وری سوخت. در نتیجه، توان چرخ به روشن کردن بین موتور و محرک براساس شرایط رانندگی ادامه می‌دهد.

طرح‌های هیبریدی موازی توسط تعدادی از برندها مانند تویوتا، هیوندای، فورد، هوندا و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خودروهای هیبرید موازی سری

در حالی که ممکن است به اندازه معمول نباشند، اتومبیل‌هایی که هم یک سری و هم یک معماری ترکیبی موازی را در یک وسیله نقلیه اجرا می‌کنند نیز وجود دارند. این ماشین‌ها، مانند تویوتا پریوس، مزایای یک اتصال سری و یک اتصال ترکیبی را با هم ترکیب می‌کنند.

در حال حاضر چرخ‌ها می‌توانند هم با موتور الکتریکی و هم با موتور سوخت کار کنند، اما در حال حاضر تحویل قدرت در دستان کاربری است که می‌تواند انتخاب کند که خودرو را به طور کامل با موتور الکتریکی (‏سری) ‏یا موتور (‏موازی) ‏تغذیه کند. این کار از طریق یک سوئیچ قدرت انجام می‌شود که می‌تواند انتخاب کند که چرخ‌ها از کجا قدرت می‌گیرند.

 

کدام خودروهای هیبریدی در هند موجود هستند؟

با اینکه خودروهای هیبریدی زیادی برای انتخاب در هند وجود ندارد، اما خودروهایی مانند تویوتا و هوندا با خودروهایی مانند تویوتا شهری کروز هیردر و هوندا سیتی eHEV وارد این بخش شده‌اند. در همین حال، شما همچنین گزینه‌هایی از برندهایی مانند ماروتی سوزوکی، هکتور MG و گزینه‌های گران‌تر از برندهایی مانند لکسوس و پورشه دارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی