اخبار تکنولوژی دنیا

ترجمه مقالات به‌روز دنیا و تکنولوژی

اخبار تکنولوژی دنیا

ترجمه مقالات به‌روز دنیا و تکنولوژی

ترجمه مقالات به‌روز دنیا در حوزه تکنولوژی، پزشکی، شبکه‌های اجتماعی، دیجیتال مارکتینگ و ...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

تلگرام یک به روز رسانی جدید و بزرگ ایجاد کرده‌است که جدا از پیشرفت‌ها، ویژگی‌های جدیدی را نیز به ارمغان می‌آورد. آن موضوعات گروه‌های بزرگ را معرفی می‌کند، نام‌های کاربری قابل وصول را اضافه می‌کند که می‌تواند توسط بلاک چین تضمین شود و یا به صورت آنلاین مبادله و معامله شود. همچنین صوت به متن برای پیام‌های ویدئویی که نیاز به اشتراک ویژه دارند و اساسا هر پیام ویدئویی را به متن تبدیل می‌کنند، معرفی شده‌است. به روز رسانی برای کاربران تلگرام در هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است. در حالی که بسیاری از ویژگی‌های جدید برای هر دو سیستم‌عامل در دسترس خواهند بود، برخی ویژگی‌های خاص نیز برای هر پلتفرم ایجاد شده‌اند.

در میان به روز رسانی­های بزرگ‌تر، موضوعات در گروه‌هایی هستند که می‌توانند توسط مدیران گروه در تنظیمات گروه خود فعال شوند. اینها اساسا به عنوان روابط فردی در یک گروه عمل می‌کنند، بنابراین آن‌ها همچنین رسانه‌های مشترک و تنظیمات اطلاع‌رسانی خود را دارند. همه ویژگی‌های معمول موجود در گروه‌ها (‏مانند نظرسنجی، پیام‌های حلقه‌ای، و ربات‌ها)‏ نیز در موضوعات موجود خواهند بود. براساس گزارش تلگرام، ویژگی موضوعات جدید در حال حاضر تنها در گروه‌های بزرگ (‏با بیش از ۲۰۰ عضو)‏ در دسترس است و در اواخر سال جاری با مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف به گروه‌های کوچک‌تر تبدیل خواهد شد.

به روز رسانی جدید همچنین نام‌های کاربری قابل وصول را معرفی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا چندین نام کاربری قابل وصول را به هر حساب کاربری و چت های عمومی خود اختصاص دهند. نام‌های کاربری قابل وصول توسط شبکه بلاکچین TON تلگرام (‏که در اوایل سال جاری به صورت زنده رفت)‏ تضمین می‌شوند و می‌توانند با استفاده از یک پلتفرم جدید به نام Fragment، که برای آن ایجاد شده بود، خریداری یا به فروش برسند. نام کاربری قابل اشتراک می‌تواند کم‌تر از ۵ کاراکتر باشد و به کاربران اجازه می‌دهد تا نام کاربری منحصر به فردی ایجاد کنند. تلگرام ادعا می‌کند که یک کاربر کنترل کامل بر روی نام کاربری قابل وصول دارد و می‌تواند در صورت نیاز غیرفعال شود (‏آن‌ها را به صورت آنلاین نامرئی کند)‏، اما بدون از دست دادن نام.

قابلیت تبدیل صدا به متن مدتی است که در اختیار مشترکان ویژه تلگرام قرار گرفته و به آن ها اجازه می­دهد پیام­های صوتی را به متن تبدیل کنند. به روز رسانی جدید در حال حاضر به مشترکین اجازه می‌دهد تا پیام‌های ویدئویی را نیز به متن تبدیل کنند. مشترکین ویژه همچنین به ۱۲ بسته احساسی جدید دسترسی دارند که می‌توانند در پیام‌ها، عنوان‌ها و حتی در وضعیت استفاده شوند.

در میان سایر پیشرفت‌ها و به روز رسانی­ها، یک حالت شب دوباره طراحی‌شده برای iOS وجود دارد که طبق گفته تلگرام باعث می‌شود رنگ‌ها متعادل‌تر به نظر برسند و اثرات مات شدن بهتری را در هنگام پیمایش از طریق کیت‌ها شامل می‌شوند.

کاربران در اندروید اکنون می‌توانند متن را با تغییر اندازه متن در تنظیمات چت تغییر دهند، که اکنون باعث می‌شود اندازه تمام متن چت بزرگ‌تر یا کوچک‌تر به نظر برسد. به روز رسانی جدید همچنین ۴ احساس تعاملی جدید را به ارمغان می‌آورد که اساسا اثرات تمام صفحه نمایش را در یک چت یک به یک بازی می‌کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی